Jan Jutte Tekenschool

voor beginners en gevordenden

Cursus Tekenen 2023

Hoe leuk is het om te tekenen! Hoeveel plezier kan het je geven?

Tekenen is er voor iedereen, het maakt niet uit of je jong of oud bent, ervaren of onervaren, iedereen vanaf 15 jaar mag meedoen!

In de cursus tekenen leer je verschillende aspecten van het tekenen, je werkt met diverse materialen en tekent meestal naar aanschouwing, dit kan bv. een stilleven, dier, bloemen of een voorwerp zijn, maar ook n.a.v een vastgestelde opdracht.

Tijdens de tekenlessen wordt vooral aandacht besteed aan compositie, kleur, werken in vlak en lijn, ritme en diverse vormen van perspectief. Je werkt met verschillende materialen, zoals pen, penseel, krijt, kleurpotlood, inkt en verf.

In iedere les zal er aandacht worden besteed aan voorbeelden uit de kunst, gerelateerd aan de inhoudelijke opdracht van de les.
De cursus omvat geen vast programma, de inhoud van de lessen wordt tijdens het verloop van de cursus bepaald, ook is het mogelijk gedurende een aantal lessen aan eenzelfde tekening te werken.

In eerste instantie wordt er geen onderscheid gemaakt tussen beginners en gevorderden, de opdrachten zijn voor alle niveau's geschikt en elke cursist wordt op eigen niveau persoonlijk begeleid.

Hoe zou een tekenles er uit kunnen zien:

Opdracht 1:

Maak n.a.v. een foto een portret met Oost-Indische inkt, met pen en/of penseel, gebruik de inkt dekkend en transparant.

Opdracht 2:

Stel met een aantal voorwerpen een stilleven samen en teken dit na met kleurpotlood of aquarel.

Opdracht 3

Maak een collage met afbeeldingen uit tijdschriften en schilder dit na met aquarel.

Wanneer worden de lessen gegeven en wat kost het?

Seizoen 2023

De lessen worden gegeven in 2 blokken, 10 lessen per blok.
Duur van de les is twee uur.

Als je een les mist kun je deze inhalen tijdens de inhaallessen aan het einde van de cursus. Indien er ruimte is op een andere dag, kun je in overleg ook eerder lessen inhalen.

1e blok: van 11-09 t/m 27-11

geen les: 16, 17, 23 en 24 oktober

Totaal 10 lessen.

inhaallessen 4 & 5 december of in overleg.

Je kan er voor kiezen om aan 1 blok mee te doen, maar ook alle 2 volgen.

Kosten per 10 lessen : 275,- incl. btw
Personen tot 21 jaar krijgen een korting van 21%

Tijdschema teken en illustratielessen

Maandagmiddag van 15:00 -17:00 : cursus tekenen/illustratie (cursus 1)

Maandagavond van 19:30 -21:30 : cursus illustratie (cursus 2)

Dinsdagmiddag van 15:00 -17:00 : cursus tekenen/illustratie (cursus 3)

Dinsdagavond van 19:30 -21:30 : cursus tekenen (cursus 4)

De maximale groepsgrootte is 6 personen.

Lessen gaan door bij een minimale groepsgrootte van 3 personen.

Aanmelding kan door een email te sturen naar info@janjutte.nl, met hierin je naam, adres, telefoonnummer, leeftijd en de cursus van je voorkeur.

Betaling na ontvangst van de factuur, uiterlijk 1 week voor aanvang van de cursus.

Indien je een keer verhinderd bent, kun je de les op een ander tijdstip inhalen.

Materiaal

Tijdens de les zal er papier zijn en een beperkte hoeveelheid tekenmaterialen om mee te werken. Het is niet direct nodig om zelf tekenmaterialen aan te schaffen, we hebben van alles, maar we adviseren wel een tekendoos met basismateriaal aan te schaffen indien je aan een cursus deelneemt, omdat het nou eenmaal prettig is met je eigen potloden, penselen en verf te werken.

Jan Jutte

Spijkerstraat 47
6828 DB Arnhem

info@janjutte.nl

Michaël van Heusden

05-09-16 23:15:26

Ik kom wel invallen als je je niet lekker voelt. Maar ja, ...volgens mij voel jij je altijd kiplekker.

Elma van Kruijssen

05-09-16 19:43:35

gefeliciteerd met dit initiatief, Jan! Als je ergens goed kan leren tekenen is het wel bij jou!

Minke van Voorthuizen

08-07-16 16:52:34

Goed initiatief. Tekenen is een vak. En Jan Jutte is de beste! Van hem leer je superveel.

Gerard Vollenbrock

06-07-16 10:34:32